söndag, juli 27, 2008

Årets bästa racehelg!

Den soldränkta helgen på Kinnekulle Ring blev en riktigt fullträff. En 11:e plats och en 7:e från starruta 15 gör tävlingen till säsongens hittills största framgång.

Det hela började med strul dock, först upptäcktes skit i förgasaren , som troligen legat och kråglat hela säsongen. Väl på banan nöp en kolv och även cylindern fick kasseras. Min duktiga mekaniker skruvade till midnatt på fredagkvällen.

Kvalplats 15 va något under vad jag hoppats på, men väl i racen fick ja revansch. 24 kartar var på plats så det va grymt tajta och roliga race. I race 1 körde ja upp mig til en 11:e plats och i race 2 kom säsosngens hittills bästa resultat, en 7:e plats. Motorn gick kanon och chassiet var riktigt härligt att ratta, ja hade bra fart i kroppen och efter hegens kan jag summera in mig på en 11:e plats i SM-tabellen inför sista helgen.

Inga kommentarer: