onsdag, juli 23, 2008

Årets hetaste helg på Kinnekulle ring!

I helgen är det dags för årets största fartfest på Kinnekulle Ring, nämnligen Raceweekend. Superkart-SM med minst 25 deltagare är helgens höjdpunkt och för mig är detta årets kanske viktigaste tävling.

Kinnekulle är min "hemmabana" och den bana där jag oftast nått mina största framgångar. Inför tävlingen ligger jag på 12:e plats i SM-serien och tävlingen på kinnekulle är mästerskapets näst sista helg. Ska jag uppåt i tabellen är det i helgen jag ska ta poängen!

Mitt team - Sleipner superkart- åker till banan redan på torsdag förmiddag. Min motor ska gås igenom (efter förra kolvraset) och redan på fredag har vi fyra träningspass. Lördagen följs upp med kval och race 1 medan race 2 infaller på söndag.

Team Sleipner superkart ser fram emot tävlngen med tillförsikt och hoppas på en grymt härlig helg!

Utöver spännande superkart-SM körs också RM i driftning samt GT, Formel Basic, Super Production och Seven Racing och de sedvanliga SSK-klaserna. Cirka 150 förare väntas delta under helgen.

Inga kommentarer: