måndag, juli 03, 2006

Härlig debut av Johanna

Johanna klev i helgen i Clion för sitt livs första banracingtävling. Nöjd kunde hon på lördagseftermiddagen kliva ur efter en sjunde och en sjätteplats i Fyndbörsen Cup.
- Jag har haft jättekul, log Johanna efter målgång.

Johanna fick i helgen chansen att göra ett inhopp i SSK-serien då denna gästade norska Rudskogen - ett tillfälle hon tog direkt!
För debuterande Johanna var det en rejäl portion med kurvor att lära sig på dne tekniska banan. Johanna var långt från nöjd med sina första varv men plockade säkert ner tidern allt eftersom dagen gick.

I race ett startade Johanna från ruta sex och gick i mål som sjua.
- Jag kände att jag kunde åka fortare, sa Johanna.
Och det gjorde hon i race två där tiderna såg riktigt fina ut och hon gick i mål som sexa.
- I race två kändes det mycket bättre, jag kände att jag klarade att ta kurvorna mycket bättre och det var jättekul, sägen en glad Johanna som nöjt kunde tacka med sig en ny erfarenhet hem i bussen.

Inga kommentarer: