söndag, augusti 31, 2008

Maggan 11:a i SM!

Säsongens sista race är över för Team Sleipner superkart som kunde lämna Knutstorp med en total 10:de och en 11:e i SM.

Det va en riktigt skön och rolig helg nere i Skåne. Ring knutstorp är brutalt rolig att åka på och vädergudarna bjöd på 23 grader och sol hela helgen. Därtill var vi hela 25 superkartar som fajtades!

Jag (Maggan) fick inte alls till det i tidskvalet och fick slita riktigt hårt för att få ner tiderna, fästet va obefintligt så jag va ändå hyfsat nöjd med en 14:e tid.
Race 1 gick betydligt bättre, vi gjorde en en chansning va gällde däcken som visade sig vara klockren. Jag hade kanonfäste och fick verkligen till det. Trots en kass start började jag plocka placeringar och i sista kurvan på sista varvet tog jag mig förbi den siste killen och kunde ta mig i mål som 10:a, riktigt nöjd med både karten och körningen!

Teamkollega Anders som hade tekniska problem i kvalet gick i mål som 9:a medan vinnaren Thomas Johansson redan i race 1 säkrade SM-guldet.

I race 2 gjorde jag en katastrofalt dålig start och i ren ilska fick jag börja hämta upp placeringar på nytt, återigen lyckades jag ganska bra med denna uppgift och en 11:e plats i mål känns helt okej. Denna gång med Anders strax bakom på 12:e platsen efter att han efter strul fick starta sista av alla.

Totalt sett betyder detta en 11:e plats i SM för mig och en 10:de för Anders.
- Jag är jättenöjd med säsongen, jag var 24:A i fjol. Kompetensen i det nya teamet har gjort att ja haft bra ordning på grejerna och fått mycket körtid. Själv har jag utvecklats mycket som förare och blivit mycket mer stabil. Jag känner att jag hittat farten, men ännu finns mycket smått att fila på, inte minst starterna. Men som sagt, det har varit en riktigt bra säsong.

Anders väljer nu att ta ett års uppehåll men Team Sleipner lever vidare och jag siktar mot en EM-satsning 2009!

Inga kommentarer: